tirsdag 5. mars 2013

BASTØFERJA – HORTENS UBRUKTE GAVEPAKKE


Jeg flyttet til Horten i 1997, og jeg kan med hånda på hjertet si at hvis jeg hadde kjent til Horten gjennom ilandkjøring fra Bastøferja så hadde jeg aldri bosatt meg i Horten.

Hvorfor har ikke Horten kommune klart å gjøre noe med denne muligheten av gull? Dette er Hortens utstillingsvindu, og jeg kan ikke skjønne at noe oppegående menneske får lyst til å besøke Horten når de kjører i land her, og langt mindre bo her.

Men så skjer det endelig noe i havneområdet som kan gjøre Hortens ansikt utad attraktivt og spennende. Og hva skjer? Jo, man setter opp LINDEN PARK-bygget!!! Er det muuuulig? Jeg skjønte ingen ting da det skjedde. Jeg ble sint og frustrert, og jeg er det enda. Hvordan kunne det skje? Hvordan kunne kommunepolitikerne tillate dette? Hvorfor skal Horten se ut som en dass? Hvem har interesse av at kommunen vår overøses av slike lite tiltalende bygg?

Og nå ser det ut til at det skal komme enda et sånt bygg i den ”fantastiske” Linden Park-stilen i kaiområdet – nemlig hotellet. Er det INGEN som tenker på å forsøke å gjøre ansiktet utad innbydende og levende??? Nå har vi riktignok forskjellig smak, men ærlig talt!!! Ting kan se pent ut på tegnebrettet der delikate akvarellfarger er benyttet, men det er lov å se seg tilbake på tidligere tabber!!! Jeg ser i alle fall på Linden Park-bygget som en generaltabbe. Det virker som om det som allerede er pent i Horten skal raseres, og der man kan gjøre noe vakkert – der setter vi opp en grå betongkloss. Fantastisk!

Og ironisk nok så er det noen som vil ha bro over fjorden i stedet for ferje - for da, ja DAAA, vil vi helt sikkert få den gode skattebetaler til å bosette seg her… Og her sitter vi allerede på en diger gullgruve… Sukk.



Bastøferja ved kaia i Horten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar